Wywiad z Renatą Myczką, certyfikowanym coachem kryzysowym

//Wywiad z Renatą Myczką, certyfikowanym coachem kryzysowym

Wywiad z Renatą Myczką, certyfikowanym coachem kryzysowym

Elżbieta Kluska (coachingkryzysowy.pl): Została Pani właśnie certyfikowanym i akredytowanym Coachem Kryzysowym, gratuluję! Jest Pani również coachem, trenerem, psychopedagogiem oraz socjoterapeutką. Co skłoniło Panią do wyboru takiej dodatkowej specjalizacji jaką jest coaching kryzysowy?

Renata MyczkaRenata Myczka: Moja droga do zostania coachem kryzysowym rozpoczęła się już kilkanaście lat temu, kiedy zdecydowałam się na studia psychologiczno – pedagogiczne. Wiedziałam, że chcę pracować z ludźmi i pomagać im.

Same studia nie dają jednak wystarczającej wiedzy i umiejętności, więc zaczęłam praktykować i uczyć się dalej. Tak skończyłam socjoterapię, coaching, akademię trenerów oraz 1,5- ra roczne szkolenie w psychoterapii poznawczo – behawioralnej.

Elementem jednak kluczowym do wybrania specjalizacji coachingu kryzysowego była praca jeden na jeden z klientami w moim gabinecie coachingowym.

Okazało się bowiem, że bardzo dużo moich klientów doświadcza trudności, które wydają się dla nich nie do przekroczenia i sam tradycyjny coaching mógłby jedynie pogłębić ich stan.

Potrzebowałam zatem nowych narzędzi, wiedzy i specjalizacji, by móc realnie i sensownie pomóc im wyjść z kryzysu.

Z jakimi rodzajami kryzysów Pani pracuje? Jacy klienci mogą się do Pani zgłosić?

Pracuję zarówno z kryzysami, które pojawiają się w życiu osobistym, jak i zawodowym. Doświadczenie i  życie pokazało mi, że wielu z moich klientów doświadcza trudności, które subiektywnie wydają im się nie do pokonania.

Bywa tak, że zewnętrznie funkcjonują oni całkiem poprawnie zakładając swego rodzaju maskę na twarz – nie chcą być bowiem postrzegani przez innych jako „niedający sobie rady w  życiu” –  i „jakoś” łączą koniec z końcem.

Faktycznie jednak doświadczają trudnych, zróżnicowanych emocji, z którymi sobie nie radzą. Ponieważ nie mają oparcia w najbliższych lub nie odczuwają tego wsparcia, zaczynają wycofywać się z życia społecznego, co wpływa na obniżenie ich poczucia własnej wartości i jedynie pogłębia stan kryzysu.

W praktyce przychodzą do mnie osoby, które utraciły kogoś bliskiego, które są w trakcie rozwodu, problemów w relacji,  utraciły lub zmieniły pracę, również takie osoby, w których życiu wydarzyło się coś traumatycznego, minął jakiś okres, a one nie potrafią poradzić sobie np. z poczuciem winy, czy doznanej krzywdy.

Przychodzą również klienci, którzy doświadczają tzw. kryzysów egzystencjalnych, a więc związanych z ważnymi dla nas wartościami, dylematami, osoby, które np. w wieku średnim zastanawiają się nad istotą i sensem swojego życia, nad tym, co udało im się osiągnąć, a co niekoniecznie.

Co uważa Pani, dla siebie, za najważniejsze/najcenniejsze w pracy coacha kryzysowego?

Myślę, że w pracy coacha kryzysowego najważniejsze są dwie rzeczy: kompetencje (niezbędne, by klient otrzymał fachową i profesjonalną pomoc) i umiejętności (słuchanie, empatia, budowanie relacji opartej na zaufaniu).

Praca coacha kryzysowego jest wymagająca, spotykamy się z trudnymi sytuacjami, a jednocześnie daje ogrom satysfakcji. Nie ma bowiem większej nagrody w pracy coacha kryzysowego niż klient, który odzyskuje znowu chęć do życia, stawia sobie cele i buduje nową wizję siebie.

Nic tak nie cieszy i nie daje ogromu satysfakcji jak świadomość, że druga osoba nie tylko wyszła z kryzysu, ale też osiągnęła progres i zmianę.

Jaką ma Pani wizję (plany) własnego rozwoju zawodowego w najbliższej przyszłości?

Na pewno rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój. Myślę o stworzeniu grup wsparcia dla osób będących w kryzysie. Chcę organizować co miesięczne spotkania, by szerzyć wizję profesjonalnego podejścia do coachingu w moim otoczeniu/ środowisku. W planach też jest dokończenie certyfikacji międzynarodowej coacha. A co dalej? – czas pokaże : )

Dziękuję bardzo za interesującą rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Wywiadu udzielała: 

Renata Myczka certyfikowany i akredytowany Coach Kryzysowy nr certyfikatu: 5/05/PTPT/2015.

Przyjmuje w Bydgoszczy.

Zapraszamy gorąco do odwiedzenia strony www.CentrumRozwoju.com.pl

Kontakt:
renata.myczka@gmail.com
nr tel.: 504 860 530

By | 2015-06-17T16:50:40+00:00 17 czerwca 2015|Artykuły|0 Comments

About the Author:

Psycholog, interwent kryzysowy, certyfikowany i akredytowany coach kryzysowy, trener biznesu i rozwoju osobistego. Współtwórczyni marki Coaching Kryzysowy i Prezes Polskiego Towarzystwa Coachingu Kryzysowego. Specjalizuje się w pracy z osobami w kryzysie. Pomagam ludziom radzić sobie kryzysami, odzyskiwać równowagę, wewnętrzny spokój i energię, które zostały utracone w wyniku problemów, trudności i kryzysów emocjonalnych.

Leave A Comment

Pin It on Pinterest

Share This

Bezpłatne szkolenie video: "Jak pokonać STRES w codziennym zyciu i przestać się zamartwiać?"

Aby uzyskać dostęp do bezpłatnych szkoleń video, webinarów i dodatkowych materiałów edukacyjnych zapisz się na naszą listę. 

Gratulujemy! Zostałeś dodany lub dodana do listy. Właśnie wysłaliśmy do Ciebie e-mail z informacjami. Jeśli nie znajdziesz go w skrzynce odbiorczej sprawdź folder "Spam".